Het eerste jaar

06-08-2013 00:00

Hallo iedereen,

Onze Bors is ondertussen al een jaar bij ons. Een jaar vol verrassingen en plezante herinneringen.

De eerste maanden dat hij bij ons was, groeide hij als kool en sliep hij nog heel veel. Ik en mijn man hadden de eerste maand afwisselend vakantie genomen zodat wij hem zindelijk konden maken. Toen we onze Bors gingen afhalen op 29 september woog hij reeds 8.3kg en kreeg hij nog 4 keer per dag eten. De weken daarna bouwden we het aantal keer eten af naar 3 en op 29 oktober, 1 maand later, woog hij al 13.3kg. Wat groeide hij snel. Eind november starten we de hondenschool en het was al snel duidelijk dat hij voor een koekje alles zou doen. We vlogen van de puppyklas naar de puppy2klas. Niet lang daarna kregen we een kleine test en ja , hij mocht overgaan naar de A-klasse. Ondertussen woog hij reeds 30kg. Een paar maanden later en een paar buiklandingen later deden we mee voor de overgang naar de B-klasse. We hadden er niet veel van verwacht, want onze Bors is nogal een speelvogel. Maar niets was minder waar, we mochten overgaan naar de B-klasse. Daar zitten we nu nog steeds, want mijnheer is beginnen puberen en hij denk vaak"'kust mijn kl**ten, hier heb ik echt geen goesting in, dat teefje ziet er veel interessanter uit".

Neen, hij super lief, maar tast graag de grenzen af van wat wel en niet kan.

Op dit moment weegt mijnheer al 58kg. Dus moet hij gehoorzaam op mijn stem aangezien ik niet meer weeg dan 58kg. Het gaat goed, enkel als hij andere hondjes ziet, hang ik erachter. Hij heeft geen kwade bedoeling, maar spelen is zijn grootste passie en hij beseft spijtig genoeg niet dat wanneer hij volle kracht afgelopen komt naar zo een klein maltezertje dat de eigenaares van dit hondje snel haar hondje van de grond tilt en in haar armen neemt. Dan kijkt hij zo van allé wat doe je nu, mijn speelkameraadje.

Kort en bondig samengevat is onze Bors een lieve deugeniet en een onstuimige ADHD-er met een gouden hartje. Ons eerste jaar was op zijn zachts uitgedrukt heftig en leerrijk. We hebben veel over onszelf geleerd en al veel plezier samen beleefd.